ZAMKNIJ   X
Matura obowiązkowa z matematyki dla niektórych jest czymś prostym i banalnym, dla innych jest jedną z wielkich życiowych traum. Tych drugich jest jednak zdecydowanie więcej. W 2011 roku blisko 21% maturzystów nie zdało egzaminu maturalnego z matematyki! To 78 tysięcy uczniów - dwa średnie miasta lub jedno duże! Dlaczego aż tyle? Problemów nakładających się na siebie jest bardzo wiele. Uczeń, który nie lubi matematyki i ma problemy z jej uczeniem inaczej postrzega matematyczną rzeczywistość. Dodatkowo paraliżuje go strach i lęk przed tym przedmiotem, ponieważ ma wiele negatywnych wspomnień związanych z matematyką. Nie wiemy jakim jesteś uczniem, ale skoro jesteś na tej stronie, to również masz jakieś obawy wobec tego egzaminu. Może chcesz tylko zdać, a może zależy Ci na jak najwyższym wyniku. W każdej z tych sytuacji wyjdziesz zwycięsko, jeśli zaczniesz przygotowywać się wspólnie z nami!

matura z matematyki, jak zdać maturę z matematyki, matura z matematyki obowiązkowa

świetna książka! matura zdana bez problemu pomimo stresu!! godne polecenia! więcej

Dominika, 2018-08-27
Inne osoby kupiły także
Aby uczestniczyć w WYZWANIU MATURALNYM zaloguj się na swoje konto w STREFIE MATURZYSTY.
Jeżeli logujesz się pierwszy raz to wymagana będzie prostej rejestracji konta.
Dostęp do lekcji z wyzwania wymaga podania na koncie kodu z Twojej książki.
Jeżeli posiadasz aktywny kod do STREFY PREMIUM, wpisz go w to pole aby aktywować dostęp:
STREFA NAUCZYCIELA
ZALOGUJ
  /   STREFA MATURZYSTY
ZALOGUJ


Dariusz Kulma poprowadził Największą Lekcję Matematyki dla Maturzystów w Polsce




akt. 22.09.2018 09:08
18 września 2018 na Wydziale Humanistycznym Uniwersytetu Szczecińskiego odbyło się wyjątkowe spotkanie dla maturzystów z całej Polski. Pierwszy raz w historii 1000 maturzystów uczestniczyło w lekcji matematyki i to wyjątkowej lekcji, bo z dowodów matematycznych.

 A co o Lekcji mówi pomysłodawca tego przedsięwzięcia - Dariusz Kulma?

 

Od dawna marzyłem o przeprowadzeniu dużej lekcji matematyki. Nosiłem taki pomysł w głowie od kilku lat. Na wykładach motywujących spotykam się z coraz większymi grupami słuchaczy.   Pomyślałem, że skoro mogę powiedzieć wykład dla 500 uczniów, to może udałoby się przeprowadzić również lekcję matematyki dla tak dużej grupy osób, a może i większej. Przy współpracy z Perspektywami, które są głównym organizatorem Salonów, zaczęliśmy rozmawiać o realizacji pomysłu największej lekcji dla maturzystów w Polsce. Potrzebowaliśmy dużej auli i taką znaleźliśmy na Uniwersytecie Szczecińskim. Jak usłyszałem, że może pomieścić 1000 osób, to początkowo trochę się przeraziłem. Nie byłem pewien czy na kilka tygodni przed lekcją uda nam się zebrać tak wielką liczbę maturzystów, ale na 10 dni przed lekcją okazało się, że wszystkie miejsca na to wydarzenie zostały zarezerwowane. Od lat pracuję z maturzystami, a ostatnio również szkolę nauczycieli i często widzę problem komunikacyjny pomiędzy nauczycielami a uczniami. Nauczyciele mówią czasem, że młodzież to dziwne pokolenie, że coś z nim nie tak, że interesuje ich tylko ‘siedzenie w telefonach’. Sam jednak widzę, że na moje zajęcia w różnych miejscach Polski zawsze przychodzi mnóstwo osób. Pomyślałem, że trzeba coś z tym zrobić i pokazać, że tym młodym ludziom jednak się chce. Zawsze można im dać do wyboru udział w czymś zwykłym – albo w wyzwaniu. I może się okazać, że młodzież w to wejdzie. Sam fakt, że młodzież tak licznie się na lekcję zgłosiła, jest dla mnie wielkim sukcesem. Tematem lekcji będą dowody matematyczne. To bardzo wymagające zagadnienia, więc tym bardziej cieszy mnie fakt, że niektórzy, żeby wziąć udział w lekcji, musieli przejechać 200 i więcej kilometrów.

 

 - To podsumujmy Lekcję…

 

Było trochę stresu, bo to jednak ogromne wydarzenie. Już na godzinę przed lekcją emocje sięgały zenitu. Wyszedłem na moment przed budynek Uniwersytetu Szczecińskiego, aby udzielić wywiadu tamtejszej telewizji i zobaczyłem kilkaset osób czekających na lekcję. To zrobiło na mnie duże wrażenie. Na sali oprócz 1000 maturzystów było również kilkudziesięciu nauczycieli matematyki, ale również kilkunastu dziennikarzy. Kamery przysłały dwie stacje telewizyjne. Sporym utrudnieniem było to, że nie miałem możliwości pisania. Miałem tylko ekran i plansze interaktywne, które przygotowuje w specjalnym matematycznym programie GeoGebra, więc dodatkowe „dopiski” na ekranie nie wchodziły w grę. Jedno takie zadanie (planszę interaktywną) przygotowuje się co najmniej kilkadziesiąt minut, więc i przygotowania trwały ponad tydzień. Ogólnie ta kwestia skali była zaskakująca i logistycznie to również było wyzwanie. Na naszej drukarce w Elitmacie materiały drukowały się półtorej doby. Ponad 3600 kartek z zadaniami na dowodzenie! Nawet samo rozdanie tych materiałów przez 6 osób trwało kilkanaście minut. Cieszę się jednak, że wszystko przebiegło dość sprawnie, a widząc setki osób, które naprawdę z zaangażowaniem pracowały, niesamowicie się cieszyłem. Nie było ocen, ale były pochwały i czuło się atmosferę pracy. Jednym zdaniem można podsumować: „to naprawdę się udało!!!”




Oferta wynajmu banera